tirsdag den 7. december 2010

Den 7. december

Lurifax lænede sig tilbage i stolen bag det store skrivebord. De to katte foran ham stod med den store pose imellem dem. Fra posen kom høje snorkelyde som kun kunne være fra en person: Julenissen.
”Vi fangede ham som du bad om.” svarede den ene af kattene, og så ned på posen for ikke at møde Lurifax ene øje. Det andet havde han mistet i krigen.
”Glimragende. Alt går som planlagt,” svarede Lurifax og samlede sine fingerspidser, ”snart vil julen tilhøre mig!”
”Øhm, hr. Lurifax …” forsøgte den ene kat sig nervøst, ”hvad præcist er det vi … De vil med julen?”
”Idiot!” Lurifax rejste sig vredt fra stolen, og lod sine kløer flænse igennem det store mahognibord, ”hvis jeg ejer julen, så vil al indtægten fra spiritussalget gå til mig. Og du ved hvordan det er med julefrokosterne … Jeg bliver rig!”
”Øhm, men hvad gør vi med … Du ved, Julenissen?” Spurgte den anden af kattene, og gav sækken et dovent spark.
”Det ved jeg virkelig ikke, spær ham inde i kælderen!” Skreg Lurifax, ”lad mig alene!”
De to katte slæbte sækken hen imod døren, der i samme sekund blev åbnet udefra af en forslået kat:
”Lurifax, du må høre på mig … Banjomusen vil dig til livs!”
Hvad gør Lurifax nu? Hvordan mistede han sit øje? Og er der virkelig så meget salg i spiritus i december måned? Følg med i morgen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar